Hoe stel ik mij kandidaat? Hoe schrijf ik in?

Bezorg ons volgende documenten en betaal het inschrijvingsgeld

1. Het inschrijvingsformulier en betaling inschrijvingsgeld

Dit is een erg belangrijk formulier. Vul dit zeer goed in. Alle kandidaat-kopers moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen.

Het inschrijvingsformulier kan je ons bezorgen via de post of via mail naar woongids@swleuven.be.

Je kan inschrijven als alleenstaande, samenwonende of gehuwde.

Ben je nog gehuwd of samenwonend, maar zit je in een echtscheidingsprocedure? Dan kan je individueel inschrijven als je de verklaring op eer 'ex-partner' invult.  Deze verklaring vind je bij het inschrijvingsformulier.  Je ex-partner mag de sociale koopwoning of sociale kavel niet mee gaan bewonen.

Op dit formulier dien je ook aan te duiden voor welke registers (gemeente) je je kandidaat wil stellen. Een register is een lijst waar iedereen opstaat die graag een woning wilt kopen in die gemeente.

Voor elk register waarvoor je wenst in te schrijven, stort je 50 euro op BE65 3300 6254 0196.

Je kan doorlopend inschrijven in onze registers. Ook als er nog geen concrete bouwplannen of gronden zijn in de gemeente van jouw voorkeur, kan je je inschrijven. Je mag in zoveel registers inschrijven als je wilt, ook in die van andere huisvestingsmaatschappijen. Per register betaal je 50 euro, die je nadien bij een aankoop terugkrijgt. Indien je wenst uit te schrijven uit een register en geen kandidaat meer wenst te zijn in een register, wordt het inschrijvingsgeld ook terug betaald.

2. Inkomen

Door ondertekening van het inschrijvingsformulier ga je akkoord dat SWaL je inkomen en dat van je gezinsleden opvraagt bij de bevoegde instanties ter controle van de inkomensvoorwaarde.

3. Eigendom

Je moet een verklaring op erewoord invullen. Die staat in het inschrijvingsformulier. Alle kandidaat-kopers moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen.

Door ondertekening van het inschrijvingsformulier ga je tevens akkoord dat SWaL je eigendom en dat van je gezinsleden opvraagt bij de bevoegde instanties ter controle van de eigendomsvoorwaarde.

Hoe verloopt mijn inschrijving verder?

Je hebt ons het inschrijvingsfomulier en alle nodige documenten bezorgd en het inschrijvingsgeld van 50 euro per register betaald.

Je krijgt van ons je inschrijvingsbewijs met vermelding van je inschrijvingsnummer. Hou dit zeer goed bij.

Je komt op het register van je keuze terecht.

Zodra jou een woning kan aangeboden in het register van je keuze, nemen wij met jou contact op.